Volkswagen spricht Türkisch.

Volkswagen spricht Türkisch

Fikir.

Bir ethnomarketing projesi olan ‘’Volkswagen Türkçe Konuşuyor’’ Volkswagen AG’nin hedef gruba özel iletişim konseptinin parçasıdır. Almanya’da yaşayan toplam 2,9 milyon Türk kökenli kişiyi hedeflemektedir.

Proje kapsamında Volkswagen bayilerinde istihdam edilen iki dilli satış danışmanlarının iletişimsel tanıtımı ile Türk kökenli nüfusu entegrasyon konusunda teşvik etmek amaçlanmaktadır.

Hedef kitleye yönelik olarak düzenlenen tanıtımlar; ulusal ve bölgesel basın reklamları, radyo reklamları, internet tanıtımları, halkla ilişkiler ve Projenin çeşitli etkinliklere sponsorluk yapmasını kapsamaktadır. Tanıtımların gerçekleştirilmesi sırasında hedef kitlenin kültürel etkinlikleri ile bayram ve festival günleri dikkate alınmaktadır.

Türk kökenli satış danışmanları ve Volkswagen bünyesinde çalışan Türk kökenli işçiler aracılığıyla ‘’Volkswagen Türkçe Konuşuyor’’ projesi firmanın kültürel çeşitliliğini desteklemektedir.  

Die Idee.

Das Ethnomarketingprojekt „Volkswagen spricht türkisch“ gehört zu den zielgruppenspezifischen Kommunikationskonzepten der Volkswagen AG. Es richtet sich an die 2.5 Millionen Menschen türkischer Herkunft in Deutschland.

Inhalt des Projekts ist der Einsatz von zweisprachigen Verkaufsberatern in Volkswagen-Handelsbetrieben sowie deren kommunikative Bekanntmachung. Das Ziel dabei ist, die Integration der türkischstämmigen Bevölkerung zu fördern.

Zu den zielgruppengerechten Maßnahmen gehören nationale und regionale Printwerbung, Funkwerbung, Online-Advertising, PR sowie das Sponsoring von Projekten und Veranstaltungen. Bei der Umsetzung der Maßnahmen werden kulturelle Anlässe und Festtage der Zielgruppe berücksichtigt.

Durch den Einsatz von türkischstämmigen Verkaufspersonal und die Förderung der türkischstämmigen Mitarbeiter bei Volkswagen durch verschiedene Veranstaltungen und Aktionen steht das Projekt „Volkswagen spricht türkisch“ auch für kulturelle Vielfalt im Unternehmen.